Design opakowań
Design opakowań, to obszar odgrywający bardzo istotną rolę w walce o klienta. Ma on na celu tworzenie opakowań w taki sposób, aby wyróżniały się i wzbudzały zainteresowanie jeszcze przed zakupem. W sytuacji, gdy klient ma do wyboru dziesiątki produktów, w zbliżonych cenach, od podobnie rozpoznawalnych marek, to właśnie taki detal jak opakowanie, może przesądzić o wyborze naszego produktu.
Na czym polega projektowanie opakowań?
Projektowanie opakowań to proces, który w sposób kompleksowy podchodzi do zagadnienia tworzenia opakowania produktu i promowania marki przy jego wykorzystaniu. Oznacza to, że w czasie projektowania nie można skupiać się tylko na jednym wybranym elemencie opakowania np. grafice. Każdy aspekt musi być dobrze przemyślany i dopasowany do produktu, który kryje się pod opakowaniem. Design opakowań nie powinien być także sprzeczny z filozofią głoszoną przez firmę.
Packaging designer w trakcie przygotowywania projektu opakowania, musi uwzględnić rodzaj materiału z jakiego będzie ono stworzone oraz jego jakość i fakturę, a także grafikę, kolorystykę i opisy tekstowe. Całość oczywiście musi być jak najlepiej dopasowana do oczekiwań klientów. Dobrze zaprojektowane opakowanie charakteryzuje się tym, że konsument rozumie zalety produktu bardzo intuicyjnie.

Dlaczego warto zdecydować się na projektowanie opakowań?
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, nasza firma może zagwarantować, że projektowanie opakowań będzie odbywać się przy zachowaniu najwyższych standardów. Doskonale rozumiemy jakie są realia rynku oraz jak istotną rolę odgrywa design opakowań we współczesnym świecie. Nasz zespół składający się z ekspertów w swojej branży, dokłada wszelkich starań, aby projektowanie opakowań odzwierciedlało wszelkie oczekiwania zarówno po stronie naszych klientów, jak i po stronie konsumentów.
Kreacje opakowań to efekt finalny, poprzedzony wieloma innymi czynnościami takimi jak: analiza rynku, zbieranie opinii wśród potencjalnych klientów, konsultacje z producentem. Wszystko to ma na celu stworzenie jak najdoskonalszego opakowania. Ważne przy tym jest zachowanie odpowiedniego balansu pomiędzy kosztami produkcji, a atrakcyjnością. Projektowanie opakowań musi zatem uwzględnić z jednej strony oczekiwania konsumenckie, z drugiej strony możliwości produkcyjne po stronie zamawiającego (technologiczne, kosztowe itp.).

Co ma na celu design opakowań?
Głównym zamierzeniem, do którego dąży design opakowań, jest nawiązanie silnej więzi pomiędzy danym produktem a konsumentem. Ta więź, mająca swoje korzenie w zaledwie kilku sekundach, jest decydująca w kształtowaniu opinii o produkcie – czy jest atrakcyjny, czy też nie. W przypadku, gdy klient ma przed sobą wybór kilku równie rozpoznawalnych marek albo spotyka się z produktem po raz pierwszy, to opakowanie staje się kluczowym czynnikiem wpływającym na wybór.
Funkcją starannie zaprojektowanego opakowania jest przekazanie jak największej ilości informacji o produkcie w sposób intuicyjny. Opakowanie ma za zadanie przyciągnąć uwagę klienta jeszcze przed przeczytaniem jakiejkolwiek informacji na nim umieszczonej. Istotne jest wywołanie pobudzenia wyobraźni oraz emocji u konsumenta, tak by podświadomość odgrywała kluczową rolę w procesie dokonywania wyboru.
Design opakowań, będąc wizualną reprezentacją marki, może wpływać na decyzję klienta w sposób wyjątkowo skuteczny. Przykładowo, opakowanie o estetycznym wzornictwie i czytelnej prezentacji informacji może budzić zaufanie u klienta, dając mu poczucie, że produkt jest wysokiej jakości. Również kolory, użyte materiały i ogólna prezentacja graficzna mogą subtelnie wpłynąć na emocje konsumenta i skłonić go do wyboru danego produktu.
W ten sposób, design opakowań przekształca się w potężne narzędzie marketingowe, zdolne do wywołania pozytywnych skojarzeń oraz wzmocnienia tożsamości marki w umyśle konsumenta, co w efekcie wspomaga procesy sprzedażowe.

Podsumowanie
Zapraszamy do odkrycia potęgi projektowania opakowań, gdzie kreatywność i głęboka znajomość produktu oraz jego odbiorców tworzą magiczną synergę. Nasza zdolność do doskonałego wyczucia estetyki łączy się z praktyczną wiedzą o materiałach i ich właściwościach. W rezultacie, stworzymy opakowanie, które nie tylko wyróżni Twój produkt, lecz także wyzwoli emocje i pragnienia w sercach klientów. Daj nam szansę podkreślenia charakteru Twojego produktu i zaproś nas do współtworzenia sukcesu!
NASZE DOŚWIADCZENIE
Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.
Inne uslugi
Zobacz nasze inne usługi:
Badania marketingowe
Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.
Tworzenie marki
Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku
Design marki
Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.
Komunikacja marki
Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.
Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.
Zacznijmy pracę!
Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.
KONTAKT