Komunikacja marki – jakie ma znaczenie?
To, w jaki sposób marka komunikuje się z odbiorcą, ma ogromne znaczenie. Odpowiedni styl i sposób formułowania przekazów wpływa na jej wizerunek, tworzy określone skojarzenia i pozwala nawiązywać więź z klientem. Ważne, by strategia komunikacji była nakierowana na wywoływanie konkretnych emocji, które pomogą Ci sprzedawać! Nie wiesz, jak się za to zabrać? Nie musisz! Zaufaj naszemu zespołowi, a stworzymy dla Ciebie idealną strategię komunikacji i pomożemy ją wdrożyć.
Na czym polega tworzenie strategii komunikacji?
Udana komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych czynników sukcesu współczesnych marek. Każda firma prowadzi jakąś komunikację, ale ważne jest, by robić to właściwie. Różnice w odbiorze przekazu i związanymi z tym rezultatami potrafią być ogromne. Aby zachować spójność stylu komunikacji i jego zgodność z tożsamością marki, konieczne jest dokładne planowanie. Dlatego też strategia komunikacji powinna być jedną z pierwszych rzeczy opracowywanych przy tworzeniu marki.
Czym dokładnie jest strategia komunikacji? To ogół działań podejmowanych przez markę w celu przedstawienia jej wartości, istoty działania, a także korzyści, jakie przynosi współpraca z nią. Składa się na nią wiele elementów, począwszy od nazwy marki, haseł i treści reklamowych, poprzez całą identyfikację wizualną, a skończywszy na formach przekazywania komunikatów (kanały komunikacji, styl językowy itp.). Strategia komunikacji marki zawsze powinna być opracowywana indywidualnie, z myślą o konkretnej działalności, jej tożsamości, mocnych i słabych stronach, wyróżnikach, otoczeniu rynkowym itd. To dlatego w tym aspekcie warto zaufać profesjonalistom.
Strategia komunikacji marki krok po kroku – jak to robimy?
Jeśli Twoja marka ma odnieść sukces, musi nie tylko odpowiadać na realne potrzeby konsumentów, ale również umieć zakomunikować swoje atuty. Przekaz musi być odpowiednio skonstruowany – tylko wtedy będzie odebrany zgodnie z założeniami. Bezwzględnie musi być też dopasowany do grupy docelowej, wymagań potencjalnych klientów, a także sytuacji na rynku. Strategia komunikacji powinna brać pod uwagę długofalowe cele, a jednocześnie być przygotowana na nowe wyzwania. Jak ją przygotowujemy krok po kroku?

ETAP 1: ANALIZA
Zrozumienie miejsca marki na rynku, a także jej grupy docelowej, to jedne z najważniejszych czynników przy opracowywaniu skutecznej strategii marki. Konieczna jest analiza konkurencji i całej branży. Na tym etapie często przeprowadza się różnorodne badania marketingowe. Jego efektem powinno być zdefiniowanie tzw. person, czyli sylwetek „modelowych” klientów danej marki. Ułatwia to podjęcie decyzji związanych z wieloma cechami, którymi powinna się odznaczać jej strategia komunikacji.

ETAP 2: TWORZENIE STRATEGII KOMUNIKACJI
Tworzenie strategii komunikacji odbywa się na podstawie zebranych wcześniej danych i przeprowadzonych analiz. Obejmuje zdefiniowanie przesłania, kanałów i narzędzi stosowanych w komunikacji, charakterystycznych cech jej stylu (tone of voice) i wielu innych, drobnych elementów, które wpływają na odbiór marki oraz skuteczność jej przekazu.

ETAP 3: WDRAŻANIE STRATEGII KOMUNIKACJI
Następnym krokiem jest wykorzystanie strategii komunikacji w praktyce poprzez stworzenie planu działań i konkretnych elementów kreacji. Na tym etapie podejmowane są decyzje związane z harmonogramem działań i powstają projekty sloganów, haseł, reklam oraz innych form przekazu. Następnie opracowane koncepcje są wdrażane w życie poprzez produkcję rozmaitych materiałów – począwszy od strony internetowej, a skończywszy na kampaniach reklamowych.

ETAP 4: WERYFIKACJA DZIAŁAŃ
Tworzenie strategii komunikacji marki tak naprawdę może, a czasami wręcz powinno być procesem ciągłym. Weryfikacja prowadzonych działań jest bardzo ważna, ponieważ pozwala na głębszą analizę procesu komunikacji i sprawdzenie słuszności przyjętych założeń. Pozwala również marce ewoluować, dopasowywać się do zmiennych realiów rynkowych i „dojrzewać” wraz z klientem.
Strategia komunikacji marki – co zyskujesz?
Profesjonalnie przygotowana strategia komunikacji marki to trafny przekaz, dzięki któremu zdobędziesz zainteresowanie i zaufanie klientów. Zbudowany na bazie dogłębnych analiz i eksperckiej wiedzy plan działania pomoże Ci odnieść sukces w swojej branży. Chcesz zbudować silną markę? Skontaktuj się z nami, a chętnie Ci pomożemy!
NASZE DOŚWIADCZENIE
Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.
Other services
Get acquainted with our other services:
Badania marketingowe
Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.
Tworzenie marki
Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku
Design marki
Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.
Komunikacja marki
Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.
Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.
Zacznijmy pracę!
Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.
KONTAKT