Co zyskasz, dzięki silnej marce?
Silna marka ma w dzisiejszych czasach ogromną wartość. Jednak jak od podstaw stworzyć brand, który cieszy się zaufaniem klientów? Jak konkurować z obecnymi liderami branży, którzy często mają przewagę w postaci długoletniej obecności na rynku. Nie ma jednej trafnej odpowiedzi na te pytania, ponieważ każda firma i branża jest inna. Jedno jest jednak pewne – inwestując w profesjonalne tworzenie marki, zapewniasz sobie największe szanse na sukces.
Na czym polega tworzenie marki?
Tworzenie marki to bardzo złożony proces. Składa się na nią bowiem wiele elementów. To znacznie więcej niż rozpoznawalna nazwa i logo! Za najlepszymi markami stoi doskonale przemyślany koncept. Ich wizerunek i sposób komunikacji są spójne, a jednocześnie wywołują konkretne emocje i skojarzenia. Silna marka sprzedaje znacznie więcej niż produkt lub usługę. Zawsze stoi za nią jakaś wartość dodana. Klient wybierając produkt danej marki, niekoniecznie kieruje się jego parametrami czy osiągami, ale tym, jak wpłynie on na jego wizerunek, samopoczucie lub utożsamianie się z konkretnym stylem życia czy grupą społeczną. To dlatego budowanie marki firmy jest tak trudne, a jednocześnie ciekawe.
Jakie są etapy projektowania marki?
Firmy, które współcześnie uważane są za najlepsze, najbardziej rozpoznawalne marki, często rozwijały się organicznie. Dzisiejszy rynek wygląda jednak zupełnie inaczej niż ten sprzed kilkudziesięciu lat. Dlatego budowanie marki firmy należy rozpocząć nawet jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej. W przeciwnym razie Twoja oferta najprawdopodobniej zginie na silnie nasyconym rynku. Jakie etapy obejmuje projektowanie marki?

ETAP 1: ANALIZA
Zanim zabierzesz się za tworzenie wizerunku firmy i faktyczne budowanie marki produktu, musisz stworzyć fundament. Polega to na zdefiniowaniu, co i komu chcesz sprzedawać. Musisz wiedzieć, czym Twoja oferta wyróżnia się na rynku (USP – unique selling proposition) i jak może wpasować się w rynek. Konieczne jest możliwie najdokładniejsze zdefiniowanie sylwetki idealnego klienta, a także przeanalizowanie konkurencji i jej działań. Dopiero wyposażenie w taką wiedzę pozwala na skuteczne projektowanie marki.

ETAP 2: POZYCJONOWANIE MARKI
Uzbrojenie w odpowiednie informacje pozwala przejść do wstępnego projektowania marki – jej głównych założeń, tożsamości, wizji, wartości, celów czy detali wizerunku. Ważne, aby znaleźć miejsce na rynku, w które wpisze się dany brand. Wszystkie decyzje podejmowane na tym etapie powinny być bazowane na wynikach przeprowadzonych wcześniej analiz i badań.

ETAP 3: NAMING
Tworzenie wizerunku marki to złożona kwestia, ale na pewno nie można pomijać znaczenia jej nazwy. Naming polega na opracowaniu idealnej nazwy dla marki, linii czy produktu. To kluczowy element, który powinien być spójny z tożsamością brandu i jego unikalnymi cechami.

ETAP 4: TWORZENIE WIZERUNKU FIRMY
Następnie wokół nazwy i tożsamości firmy buduje się pozostałe elementy jej wizerunku. Mogą to być slogany, jej historia, elementy identyfikacji wizualnej, takie jak logo czy design opakowania, a także wiele innych. Na tym etapie powstają konkretne projekty, a klient ma do podjęcia wiele ważnych decyzji. Tworzy się design marki i dopracowuje wszelkie szczegóły. Są to podstawy do budowania strategii marki oraz jej komunikacji.
Profesjonalne budowanie marki – dlaczego warto?
Tak naprawdę projektowanie marki to dopiero początek. Jest to jednak sposób na stworzenie niezwykle silnej podstawy, która pomoże jej wkroczyć na rynek. Starannie określona tożsamość, przemyślana komunikacja marki, wyrazisty wizerunek i unikalne cechy, które odróżniają ją od innych, pozornie podobnych ofert to w dzisiejszych czasach jedne z najważniejszych kroków do sukcesu.
Doskonale wiemy, że tworzenie własnej marki to skomplikowany i nierzadko żmudny proces. Wiemy jednak również, jak sprawić, by był skuteczny. Jeśli chcesz wprowadzić nowy produkt na rynek, stworzyć coś zupełnie nowego lub, np. wzmocnić markę osobistą, skontaktuj się z nami! Zaufaj ekspertom z ogromnym doświadczeniem i pasją tworzenia. Wspólnie zadbamy o Twój sukces!
NASZE DOŚWIADCZENIE
Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.
Inne uslugi
Zobacz nasze inne usługi:
Badania marketingowe
Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.
Tworzenie marki
Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku
Design marki
Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.
Komunikacja marki
Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.
Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.
Zacznijmy pracę!
Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.
KONTAKT