fbpx

Czy agencja brandingowa
może pomóc w rozwoju marki?

Czy agencja brandingowa może pomóc w rozwoju marki?

Każda firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak wygląda obecnie rynek. Bardzo duża konkurencja i wymagający klient sprawiają, że pojedyncze elementy takie jak wysoka jakość świadczonych usług albo atrakcyjna cena są niewystarczające. Poza nimi należy uwzględnić cały szereg czynników, które odgrywają istotną rolę w tym jak firma będzie postrzegana. Branding i tożsamość marki to obszary, które mogą przesądzić o sukcesie przedsiębiorstwa na rynku lub jego porażce, dlatego nie warto ich lekceważyć. W celu poprawy wizerunku i wzmocnienia naszej pozycji, na pewno warto wykorzystać doświadczenie profesjonalnej agencji brandingowej.

kanban deska z zadaniami, obok stoi pan i pokazuje na jedno zadanie palcem

Czym zajmuje się agencja brandingowa?

 

Agencja brandingowa to przedsiębiorstwo, którego celem jest umiejętne wyeksponowanie marki. Proces taki odbywa się przy wykorzystaniu wielu technik i kanałów komunikacji. Jednym z kluczowych elementów, którym zajmuje się agencja brandingowa jest stworzenie wokół marki systemu wartości, czyli tzw. Corporate Identity. Na Corporate Identity lub po polsku mówiąc tożsamość marki składają się takie elementy jak: filozofia firmy, sprecyzowane cele, spójna identyfikacja wizualna, podejmowanie działań w zgodzie z przyjętymi standardami.
Stworzenie i wdrożenie w życie odpowiedniej strategii, będzie miało wpływ na to, czy nasza marka stanie się rozpoznawalna i co ważniejsze z czym będzie kojarzona. Nie jest żadną tajemnicą, że kliencie są w stanie zapłacić dużo więcej za produkty rozpoznawalnej i szanowanej marki. Dzieje się tak nawet wówczas, gdy jakość jej produktów praktycznie nie odbiega od produktów konkurencji. Rozpoznawalność marki jest wartością dodaną, która ma swoje bezpośrednie odzwierciedlenie w wynikach firmy.

zespół pracuje w biurze, dziewczyna prezentuje

Czym różni się agencja brandingowa od agencji reklamowej?

 

Agencja brandingowa jak wspomniano w poprzednim paragrafie, skupia się przede wszystkim na stworzeniu tożsamości firmy i budowaniu wizerunku marki. Z kolei działania agencji reklamowej skupione są na promowaniu produktów, głównie w celu zwiększenia sprzedaży. Agencja reklamowa nie skupia się na budowaniu relacji z klientem poprzez wizerunek marki. Większe znaczenie ma wyeksponowanie usługi lub produktu w taki sposób, aby finalnie konsument zdecydował się na jego zakup.

wizualizacja identyfikacji wizualnej dla firmy kryptograficznej CoinsPaid
Rozwoj tożsamości korporacyjnej dla firmy kryptograficznej CoinsPaid

Jak wygląda współpraca z agencją brandingową?

 

Tworzenie rozpoznawalności marki i budowanie tożsamości firmy nie są procesem, który można wdrożyć z dnia na dzień. Wymaga to dogłębnego poznania specyfiki firmy, zbadania rynku, rozpoznania konkurencji, potencjalnych klientów i wielu innych czynników, które będą miały wpływ na dalszą działalność firmy.
Po przeprowadzeniu analizy, agencja brandingowa w porozumieniu z klientem opracowuje strategię mającą na celu stworzenie Platformy Marki i wypracowanie najbardziej optymalnego modelu dla wzmocnienia rozpoznawalności marki. Zbudowanie tożsamości firmy w oparciu o przyjętą strategię, finalnie ma doprowadzić do tego, że odbiorca końcowy będzie wiedział: kim jesteśmy, co robimy, jakie są nasze cele i filozofia. W efekcie, nasza marka będzie lepiej rozpoznawalna, a otoczenie biznesowe będzie nas odbierało jako wiarygodnych partnerów.
Ostatni etap współpracy to wdrażanie strategii. Dokonuje się ono z wykorzystaniem metod komunikacji wizualnej i werbalnej. Do komunikacji wizualnej możemy zaliczyć takie elementy jak: identyfikacja wizualna (logotyp, kolorystyka, stylistyka czcionek, ujednolicenie uniformów, wystroju wnętrze itp.) Z kolei przez komunikację werbalną rozumiemy czynniki takie jak głoszone hasła, slogany, motto firmowe, relacje medialne, opinie w internecie i wiele więcej.
Całość działań ma na celu zbudowanie relacji w szeroko rozumianym otoczeniu biznesowym, które przełożą się na wzmocnienie pozycji firmy na rynku i poprawę jej wyników.

NASZE DOŚWIADCZENIE

Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.

Inne uslugi

Zobacz nasze inne usługi:

icon

Badania marketingowe

Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.

Dowiedz się więcej
icon

Tworzenie marki

Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku

Dowiedz się więcej
icon

Design marki

Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Dowiedz się więcej
icon

Komunikacja marki

Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.

Dowiedz się więcej
icon

Strategia marki

Pierwszym krokiem dobrej strategii jest ustalenie celów biznesowych marki. Po ustaleniu tych punktów przygotowujemy, krok po kroku, szczegółowy plan realizacji tych zadań.

Dowiedz się więcej
icon

Doradztwo brandingowe

Wiemy, jak najlepiej stworzyć produkt i wprowadzić go na rynek. Badamy, w jaki sposób zwiększyć lojalność wobec marki. Analizujemy obecną sytuację marki na rynku i doradzamy, jak przekonać do niej konsumentów.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.

Zacznijmy pracę!

Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.

KONTAKT