fbpx

Budowanie wizerunku marki

Jak budowanie wizerunku marki może pomóc naszej firmie?

Budowanie wizerunku marki to proces wielowątkowy, oddziaływujący na różnych płaszczyznach, zarówno wewnątrz organizacji jak i na zewnątrz. Proces ten bardziej przypomina maraton niż sprint. Liczy się dobra strategia, wytrwałość i konsekwencja. Niektóre elementy można wdrożyć stosunkowo szybko chociażby identyfikację wizualną, jednak rozpoznawalność i zaufanie przychodzą z czasem.

półki w sklepie

Jaki wpływ ma wizerunek marki na klientów i partnerów biznesowych?

Wizerunek marki ma bezpośredni wpływ na to jak jesteśmy odbierani przez otoczenie biznesowe. Zadbanie o tą sferę powoduje, że w oczach zarówno klientów, inwestorów czy dostawców jesteśmy wiarygodni i bardziej wartościowi. Klient, jeżeli będzie miał do wyboru produkt z nieznanej firmy lub też od marki cieszącej się dużym uznaniem, z bardzo dużym prawdopodobieństwem wybierze produkt od znanej marki. Dla dostawców duża i rozpoznawalna marka stanowi pewien symbol stabilizacji. Współpraca z nią ogranicza ryzyko, zapewnia ciągłość dostaw i buduje długotrwałe relacje. Z kolei inwestor szybciej będzie chciał zainwestować swoje pieniądze w firmę o ugruntowanej pozycji na rynku, rozpoznawalnej, przewidywalnej i cieszącej się dobrą opinią. Taka firma będzie bardziej atrakcyjna zarówno dla dużych inwestorów jak banki czy fundusze inwestycyjne, jak i dla małych inwestorów np. giełdowych.

widok na półki w sklepie kosmetycznym z produktami

Jak postrzegany jest pracodawca przez pryzmat marki?

Jak wspomniano na wstępie, budowanie wizerunku marki wpływa zarówno na to jak firma jest postrzegana na zewnątrz lecz również na to jak odbierają ją pracownicy. Jest to niezmiernie ważne z perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa, szczególnie w czasach, kiedy mamy najniższą w historii stopę bezrobocia. Rynek pracownika wymusza na firmach maksymalne zaangażowanie się w walkę o personel. Samo wynagrodzenie nie jest już wystarczającym argumentem. Coraz większe znaczenie dla pracowników mają elementy pozapłacowe takie jak: dofinansowania, prywatna opieka medyczna, darmowy dojazd do pracy, możliwość pracy zdalnej, transparentna ścieżka rozwoju, możliwość podnoszenia kwalifikacji itd.
Firmy, które rozumieją jakie znaczenie odgrywa dobry wizerunek i rozpoznawalność, budują wokół swojej marki obraz dobrego pracodawcy. Doskonale wiedzą, że zatrzymanie w swoich szeregach lojalnych pracowników, a także pozyskanie z rynku najlepszych fachowców jest kluczowe dla ich rozwoju. Ten efekt można osiągnąć poprzez przemyślaną i spójną strategię opracowaną przez agencję brandingową.

widok na szyld sklepach perfumeryjnego

Jakie działania są podejmowane w celu utrwalenia wizerunku dobrego pracodawcy?

 

Relacja pracodawca-pracownik to jeden z obszarów budowania tożsamości firmy. Przez tożsamość firmy należy rozumieć spójny system obejmujący takie elementy jak filozofia, identyfikacja wizualna, cele i wartości. Wszystkie te elementy mają sprawić, że firma będzie lepiej rozpoznawalna, a transparentność i przewidywalność dodatkowo będą zwiększać zaufanie do marki.
Poprawa wizerunku firmy jako pracodawcy obejmuje szereg działań. Ustandaryzowanie pewnych obszarów, może znacznie wzmocnić więź pracownika z firmą. Do istotnych elementów, które mogą poprawić wizerunek naszej marki w tym obszarze należy zaliczyć:

• zapewnienie dobrych warunków pracy
• transparentna ścieżka kariery
• zadbanie o pozytywne opinie w internecie
• aktywność w social mediach
• sponsorowanie różnych wydarzeń
• udział w targach pracy
• reklamowanie się jako dobry pracodawca
• zadbanie o integrację pracowniczą
• ujednolicenie uniformów i standardów
• program poleceń pracowniczych

Działań podejmowanych przez agencję brandingową jest więcej. Warto pamiętać, że sami pracownicy mają bardzo duży wpływ na to jak będzie się kształtował wizerunek firmy. Znaczna liczba negatywnych opinii, może w pewnym momencie przybrać formę kuli śnieżnej, którą ciężko będzie zatrzymać. Dlatego im szybciej powierzymy agencji brandingowej zatroszczenie się o sferę pracowniczą tym lepiej.

NASZE DOŚWIADCZENIE

Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.

Inne uslugi

Zobacz nasze inne usługi:

icon

Badania marketingowe

Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.

Dowiedz się więcej
icon

Tworzenie marki

Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku

Dowiedz się więcej
icon

Design marki

Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Dowiedz się więcej
icon

Komunikacja marki

Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.

Dowiedz się więcej
icon

Strategia marki

Pierwszym krokiem dobrej strategii jest ustalenie celów biznesowych marki. Po ustaleniu tych punktów przygotowujemy, krok po kroku, szczegółowy plan realizacji tych zadań.

Dowiedz się więcej
icon

Doradztwo brandingowe

Wiemy, jak najlepiej stworzyć produkt i wprowadzić go na rynek. Badamy, w jaki sposób zwiększyć lojalność wobec marki. Analizujemy obecną sytuację marki na rynku i doradzamy, jak przekonać do niej konsumentów.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.

Zacznijmy pracę!

Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.

KONTAKT