fbpx

Budowanie wizerunku marki

Jak budowanie wizerunku marki może pomóc naszej firmie?

Budowanie wizerunku marki to proces wielowątkowy, oddziaływujący na różnych płaszczyznach, zarówno wewnątrz organizacji jak i na zewnątrz. Proces ten bardziej przypomina maraton niż sprint. Liczy się dobra strategia, wytrwałość i konsekwencja. Niektóre elementy można wdrożyć stosunkowo szybko chociażby identyfikację wizualną, jednak rozpoznawalność i zaufanie przychodzą z czasem.

półki w sklepie

Jaki wpływ ma wizerunek marki na klientów i partnerów biznesowych?

Wizerunek marki ma bezpośredni wpływ na to jak jesteśmy odbierani przez otoczenie biznesowe. Zadbanie o tą sferę powoduje, że w oczach zarówno klientów, inwestorów czy dostawców jesteśmy wiarygodni i bardziej wartościowi. Klient, jeżeli będzie miał do wyboru produkt z nieznanej firmy lub też od marki cieszącej się dużym uznaniem, z bardzo dużym prawdopodobieństwem wybierze produkt od znanej marki. Dla dostawców duża i rozpoznawalna marka stanowi pewien symbol stabilizacji. Współpraca z nią ogranicza ryzyko, zapewnia ciągłość dostaw i buduje długotrwałe relacje. Z kolei inwestor szybciej będzie chciał zainwestować swoje pieniądze w firmę o ugruntowanej pozycji na rynku, rozpoznawalnej, przewidywalnej i cieszącej się dobrą opinią. Taka firma będzie bardziej atrakcyjna zarówno dla dużych inwestorów jak banki czy fundusze inwestycyjne, jak i dla małych inwestorów np. giełdowych.

widok na półki w sklepie kosmetycznym z produktami

Jak postrzegany jest pracodawca przez pryzmat marki?

Jak wspomniano na wstępie, budowanie wizerunku marki wpływa zarówno na to jak firma jest postrzegana na zewnątrz lecz również na to jak odbierają ją pracownicy. Jest to niezmiernie ważne z perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa, szczególnie w czasach, kiedy mamy najniższą w historii stopę bezrobocia. Rynek pracownika wymusza na firmach maksymalne zaangażowanie się w walkę o personel. Samo wynagrodzenie nie jest już wystarczającym argumentem. Coraz większe znaczenie dla pracowników mają elementy pozapłacowe takie jak: dofinansowania, prywatna opieka medyczna, darmowy dojazd do pracy, możliwość pracy zdalnej, transparentna ścieżka rozwoju, możliwość podnoszenia kwalifikacji itd.
Firmy, które rozumieją jakie znaczenie odgrywa dobry wizerunek i rozpoznawalność, budują wokół swojej marki obraz dobrego pracodawcy. Doskonale wiedzą, że zatrzymanie w swoich szeregach lojalnych pracowników, a także pozyskanie z rynku najlepszych fachowców jest kluczowe dla ich rozwoju. Ten efekt można osiągnąć poprzez przemyślaną i spójną strategię opracowaną przez agencję brandingową.

widok na szyld sklepach perfumeryjnego

Jakie działania są podejmowane w celu utrwalenia wizerunku dobrego pracodawcy?

Relacja pracodawca-pracownik to jeden z obszarów budowania tożsamości firmy. Przez tożsamość firmy należy rozumieć spójny system obejmujący takie elementy jak filozofia, identyfikacja wizualna, cele i wartości. Wszystkie te elementy mają sprawić, że firma będzie lepiej rozpoznawalna, a transparentność i przewidywalność dodatkowo będą zwiększać zaufanie do marki.
Poprawa wizerunku firmy jako pracodawcy obejmuje szereg działań. Ustandaryzowanie pewnych obszarów, może znacznie wzmocnić więź pracownika z firmą. Do istotnych elementów, które mogą poprawić wizerunek naszej marki w tym obszarze należy zaliczyć:

• zapewnienie dobrych warunków pracy
• transparentna ścieżka kariery
• zadbanie o pozytywne opinie w internecie
• aktywność w social mediach
• sponsorowanie różnych wydarzeń
• udział w targach pracy
• reklamowanie się jako dobry pracodawca
• zadbanie o integrację pracowniczą
• ujednolicenie uniformów i standardów
• program poleceń pracowniczych

Działań podejmowanych przez agencję brandingową jest więcej. Warto pamiętać, że sami pracownic mają bardzo duży wpływ na to jak będzie się kształtował wizerunek firmy. Znaczna liczba negatywnych opinii, może w pewnym momencie przybrać formę kuli śnieżnej, którą ciężko będzie zatrzymać. Dlatego im szybciej powierzymy agencji brandingowej zatroszczenie się o sferę pracowniczą tym lepiej.

Wpływ na Konkurencyjność na Rynku

Budowanie wizerunku marki nie tylko wpływa na postrzeganie firmy przez klientów i partnerów biznesowych, ale także zwiększa konkurencyjność na rynku. Marka, która jest rozpoznawalna i cieszy się dobrą opinią, ma przewagę nad konkurencją. Klienci często wybierają produkty lub usługi marek, które kojarzą się z jakością i zaufaniem. Dla firm, które decydują się na tworzenie wizerunku marki i konsekwentnie inwestują w to, jak poprawić wizerunek firmy – zysku na rynku mogą być znaczące. Regularne badanie wizerunku marki pozwala na stałą kontrolę konkurencyjności i szybką reakcję w razie pojawiających się potrzeb.

Wpływ na Relacje z Inwestorami

Inwestorzy, zarówno ci więksi, jak banki i fundusze inwestycyjne, jak i ci mniejsi, na przykład giełdowi inwestorzy, zwracają uwagę na kształtowanie wizerunku marki. Firma o ugruntowanej pozycji na rynku, gdzie elementy wizerunku firmy są spójne, jest atrakcyjniejsza dla inwestorów. Jak budować wizerunek firmy? Warto skorzystać z usług naszej agencji brandingowej. Bo dobre budowanie marki i wizerunku firmy może wpłynąć na podwyższenie wartości firmy na giełdzie, co jest istotne dla akcjonariuszy i udziałowców.

Znaczenie Kultury Organizacyjnej

Budowanie wizerunku firmy to też obraz pracodawcy i kształtowanie kultury organizacyjnej. Kreowanie wizerunku firmy Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, czy jakiekolwiek innego miejsca to też dobre warunki pracy, rozwój pracowników i ich zaangażowanie. Na to wszystko składa się reputacja dobrego pracodawcy. Wpływa to pośrednio i bezpośrednio na to, by nastąpiła poprawa wizerunku firmy. Kultura organizacyjna odgrywa istotną rolę, gdy chodzi  o wizerunek marki. Przyciąga to nowe talenty, zdolnych pracowników i otrzymuje ich na dłużej w firmie. To jeden z wielu powodów, dlaczego tak ważne jest odpowiednie tworzenie wizerunku.

Reputacja w Internecie

Budowanie wizerunku firmy to też to, co piszą o marce w sieci. W dobie internetu reputacja jest niezwykle ważna. Negatywne opinie w sieci mogą zmienić na gorsze wizerunek marki. DLatego działania mające na celu poprawę obrazu jako pracodawcy obejmują także monitorowanie i zarządzanie opiniami w sieci. Budowanie wizerunku to też dbanie o każdą wypowiedź, nawet tę anonimową. Pozytywne opinie pracowników i kandydatów na stanowiska mogą przyciągnąć nowe talenty. W efekcie kształtowanie wizerunku firmy wpływa na dostęp do najlepszych kandydatów na rynku.

Zadbanie o Relacje Pracownicze

Jeżeli chodzi o budowanie wizerunku marki, kluczowe jest zadbanie również o relacje pracownicze. Elementy wizerunku firmy to integracja pracowników, ujednolicenie standardów oraz rozwijanie programów motywacyjnych. Postrzeganie firmy przez pracowników może wpłynąć pozytywnie na budowanie wizerunku firmy. Jak budować wizerunek firmy, to tylko razem z jej pracownikami.

Wsparcie Agencji Brandingowej

Wdrożenie strategii na temat – budowanie wizerunku marki jako dobrej i stabilnej firmy może być skomplikowane. Z tego powodu, by postawić na kształtowanie wizerunku firmy, warto skorzystać z pomocy zespołu PG. Możemy pomóc w opracowaniu spójnej strategii i działań, które przyniosą korzyści i dobrze wpłyną na wizerunek marki, zarówno na rynku klientów, jak i na rynku pracowników.

Podsumowanie Korzyści

Budowanie wizerunku marki to proces długotrwały, ale wart inwestycji i zaangażowania. Skuteczne działania w tym zakresie mogą wpłynąć na konkurencyjność firmy, relacje z partnerami biznesowymi, zdolność przyciągania i zatrzymywania utalentowanych pracowników oraz reputację w internecie. Kompleksowy wizerunek firmy to inwestycja, która się zwraca.

NASZE DOŚWIADCZENIE

Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.

Inne uslugi

Zobacz nasze inne usługi:

icon

Badania marketingowe

Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.

Dowiedz się więcej
icon

Tworzenie marki

Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku

Dowiedz się więcej
icon

Design marki

Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Dowiedz się więcej
icon

Komunikacja marki

Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.

Dowiedz się więcej
icon

Strategia marki

Pierwszym krokiem dobrej strategii jest ustalenie celów biznesowych marki. Po ustaleniu tych punktów przygotowujemy, krok po kroku, szczegółowy plan realizacji tych zadań.

Dowiedz się więcej
icon

Doradztwo brandingowe

Wiemy, jak najlepiej stworzyć produkt i wprowadzić go na rynek. Badamy, w jaki sposób zwiększyć lojalność wobec marki. Analizujemy obecną sytuację marki na rynku i doradzamy, jak przekonać do niej konsumentów.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.

Zacznijmy pracę!

Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.

KONTAKT