Z miasta węgla do fajnego miasta: zobacz jak zmieniliśmy tożsamość miasta Konin.
Naszym dążeniem było stworzenie marki, która idealnie odzwierciedlałaby światopogląd przyjęty przez władze miasta. Marka ta musiała być proekologiczna i co ważne, musiała podkreślać dynamiczny rozwój społeczeństwa i infrastruktury. Kluczowym czynnikiem była tu energia, która oddziaływała na wszystkie elementy przyjętej strategii.
Z jednej strony, energia jest dla nas czymś namacalnym. Odczuwamy ją poprzez ciepło, wibracje lub dźwięk. Bezpośrednio wpływa ona na nasze zmysły i może przejawiać się w różnych postaciach. Z drugiej strony energia to fala i często tak ją sobie wyobrażamy.
Zespół projektowy PG Brand Reforming zainspirował się elastycznością przepływu energii między różnymi odbiorcami. W ocenie zespołu kluczowe były relacje pomiędzy mieszkańcami i infrastrukturą, administracją i strukturami miejskimi, zrównoważonym rozwojem i innowacyjnością, czy też biznesem i kreatywnością. Przeprowadzany branding podkreślał i uwzględniał wszystkie te relacje.
Rozwój zielonej energii ma swoje przełożenie w wielu nowych inicjatywach. Dla przykładu można wskazać strukturę ikon odnoszących się do różnych obszarów w mieście takich jak: turystyka, opieka zdrowotna, logistyka i inne. Każda ikona ma swój początek i koniec, które dążą do połączenia się z innymi obszarami. Dzięki temu pokazujemy jak obiekty użyteczności publicznej oddziałują na infrastrukturę oraz jak wygląda interakcja we współczesnym inteligentnym mieście.
Więcej na ten temat:
Opinia klienta:
«Współpracowałam z PG Brand Reforming przy opracowaniu Systemu Identyfikacji Wizualnej dla Miasta Konina, w tym jego logotypu. Zadanie obejmowało również opracowanie kampanii wizerunkowej, mixu marketingowego realizującego założenia strategii komunikacji oraz ram systemu komunikacji online.
Wraz z zespołem Wydziału Strategii i Marketingu Miasta Urzędu Miejskiego w Koninie postawiliśmy przed agencją bardzo ambitne zadanie uzyskania pełnej zgodności koncepcji ze strategią komunikacji, zgodności ze strategią i wartościami Zielonego Miasta Energii, unikalności koncepcji wyróżnienia marki Konina na tle innych miast. Ocenialiśmy jasność przekazu, nawiązanie w nowej formie do dotychczasowej tożsamości miasta, przy jednoczesnym uzyskaniu nowoczesności w egzekucji wizualnej. Agencja PG Brand Reforming w pełni sprostała temu zadaniu. Co więcej, wypracowany system identyfikacji wizualnej został z sukcesem zdrożony w naszym mieście. Spotkał się z pozytywną oceną większości mieszkańców a hasło „Konin – tu płynie energia” na stałe zagościło w rozmowach o mieście, w żargonie mediów oraz w koncepcjach działań społecznościowych konińskich szkół i instytucji. Stał się nową tożsamością miasta.
Cenię sobie bardzo podejście, jakie agencja ma do sposobu współpracy z klientem, elastyczność, szybkość, zaangażowanie całego zespołu, partnerski sposób pracy, chęć pełnego zrozumienia zamierzeń i celów klienta oraz wysoki profesjonalizm i kreatywność członków zespołu.
Całym sercem polecam.»
Agnieszka Gołębiowska
Koordynatorka ds. młodzieży i projektów kreatywnych
(poprzednio Kierownik Wydziału Strategii i Marketingu Miasta)
Inne prace
Zobacz nasze inne realizacje:
Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.
Zacznijmy pracę!
Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.
KONTAKT