fbpx

Rebranding marki

Rebranding – kiedy warto z niego skorzystać?

Nie zawsze wszystko idzie po naszych myślach. Otoczenie biznesowe zmienia się, przez co nasza firma musi umieć się do niego odpowiednio dostosować. Czasami marka, czy to z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, czy to wewnętrzne potrzebuje odświeżenia swojego wizerunku. Temu właśnie służy rebranding.

Czym jest rebranding?

Rebranding to proces, w trakcie którego marka przechodzi kompleksową transformację, mającą na celu wzmocnienie jej wizerunku. Powodów dla których marka może potrzebować rebrandingu jest wiele. Można do nich zaliczyć:

• zmiany właścicielskie
• zmiany w strategii działania
• zmianę filozofii firmy
• ukierunkowanie na innego konsumenta
• niechęć do kojarzenia z dotychczasową marką
• ekspansję na nowe rynki

Świetnym przykładem rebrandingu jest przeistoczenie się CPN w PKN Orlen. Marka w ten sposób odcięła się od PRL-owskiej przeszłości i ukazała nową jakość oferowanych usług. Z raportu „Analiza postrzegania stacji paliw w Polsce. III edycja” przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych wynika, że: „Orlen pozostaje najbardziej zaufaną siecią stacji w Polsce, która była najczęściej wybieraną w ciągu trzech ostatnich miesięcy zarówno przez osoby tankujące paliwo, jak i osoby korzystające z oferty pozapaliwowej”. Niewątpliwie jest to znaczny sukces, jaki udało się osiągnąć dzięki rebrandingowi.

Keto dieta, saszetka
Rebranding dla "Quick'n'Yummy"

Jak przebiega proces rebrandingu?

 

Rebranding jest procesem złożonym, wpływającym na tożsamość firmy. Oddziałuje on zarówno na aspekt identyfikacji wizualnej marki, jak i jej filozofii i prezentowanych wartości. W porozumieniu z zamawiającym i przy uwzględnieniu jego uwag, nasz zespół przeprowadza proces rebrandingu w kilku etapach:
1. opracowujemy strategię działania, w oparciu o sugestie zamawiającego, badania rynku i oczekiwania konsumentów;
2. przygotowujemy nową identyfikację wizualną marki;
3. implementujemy zmiany we wszystkich kanałach komunikacji z klientem;
4. ogłaszamy zmiany zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz organizacji.

Jak wspomniano wcześniej, rebranding to proces kompleksowy. Czasami nazwa pozostaje ta sama, a czasami ulega zmianie. Niemniej działania te dotykają organizacji w sposób dogłębny, począwszy od jej filozofii, a skończywszy na papierze firmowym. Ponieważ jest to proces skomplikowany, kosztowny i niosący ze sobą wiele konsekwencji, warto przy jego wdrażaniu postawić na sprawdzoną i doświadczoną agencję brandigową.
Jakie korzyści może przynieść marce rebranding?

paczki z kawą latają
Rebranding dla "Cafe Primero"

Głównym powodem rebrandingu jest chęć wzmocnienia wizerunku marki. Chęć ta może wynikać z różnych przesłanek. Oto kilka przykładów z naszego podwórka:

• zmiana właściciela (Idea przeistoczyła się w Orange),
• odświeżenie wizerunku (PZU, PKO BP)
• chęć odcięcia się od historii (przekształcenie się CPN w PKN Orlen).

Finalnym efektem procesu rebrandingu będzie zbudowanie na nowo tożsamości firmy. Przez tożsamość firmy (zwaną także Corporate Identity), rozumiemy spójny system elementów takich jak filozofia firmy, jej wartości, dążenia, podejmowane działania, identyfikacja wizualna i komunikacja werbalna. Wszystko to ma sprawić, że odświeżona marka będzie lepiej rozpoznawalna i odbierana. Rebranding pozwala na zbudowanie lub poprawę relacji z partnerami biznesowymi, a także daje szansę na odzyskanie utraconych klientów i pozyskanie nowych.

Efektem całego procesu transformacji ma być poprawa kondycji firmy, jej wyników finansowych, wzmocnienie zaufania do marki, a także lepsze jej postrzeganie przez inwestorów, dostawców, pracowników i konsumentów.

NASZE DOŚWIADCZENIE

Aby obejrzeć więcej naszych projektów, przejdź do zakładki z portfolio lub pobierz prezentację.

Inne uslugi

Zobacz nasze inne usługi:

icon

Badania marketingowe

Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.

Dowiedz się więcej
icon

Tworzenie marki

Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku

Dowiedz się więcej
icon

Design marki

Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Dowiedz się więcej
icon

Komunikacja marki

Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.

Dowiedz się więcej
icon

Strategia marki

Pierwszym krokiem dobrej strategii jest ustalenie celów biznesowych marki. Po ustaleniu tych punktów przygotowujemy, krok po kroku, szczegółowy plan realizacji tych zadań.

Dowiedz się więcej
icon

Doradztwo brandingowe

Wiemy, jak najlepiej stworzyć produkt i wprowadzić go na rynek. Badamy, w jaki sposób zwiększyć lojalność wobec marki. Analizujemy obecną sytuację marki na rynku i doradzamy, jak przekonać do niej konsumentów.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.

Zacznijmy pracę!

Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.

KONTAKT