fbpx

Trendy w projektowaniu graficznym 2023

Ciekawe trendy w projektowaniu, które będą popularne w 2023

Treść:

W naszym nowym zestawieniu trendów w projektowaniu graficznym przyjrzeliśmy się siedmiu najciekawszym trendom, które będą popularne w 2022 roku i które wykorzystamy w naszej pracy. Prezentowane trendy okazały się bardzo różne i czasami wręcz niemożliwe do wykorzystania w ramach jednego projektu. Niemniej cieszymy się z doniosłego powrotu niektórych stylów i technik projektowych, których będzie używać w naszej pracy.

1. Lata 90. / MTV / Bubble Boom / Cyberpunk

Projektanci upodobali sobie techniki graficzne i rozwiązania projektowe ostatnich dziesięcioleci. Dzięki tej sposobności branża ma dziś do dyspozycji cały wachlarz stylów, które trudno połączyć w jeden spójny system. Na ekranach pojawia się Matrix, w światowych trendach możemy dostrzec Cyberpunk i Glitchpunk. Odważne kolory z imprez MTV i inspiracja fotografiami Terry’ego Rogersa – pięć lat temu mało kto o tym pamiętał, a teraz to wszystko powraca w projektach najwybitniejszych projektantów, fotografów i ilustratorów.

Lata 90. / MTV / Bubble Boom / Cyberpunk

2. Maksymalizm w projektowaniu opakowań

Minimalizm to wszechstronny światowy trend, który od lat pozostaje popularny. W dzisiejszych czasach popularna jednak staje się maksymalizacja przy projektowaniu opakowań, która nazywana jest także „renesansem wizualnym”. Po okresie funkcjonalnej prostoty i powściągliwości płaskie geometryczne obrazy zostały zastąpione żywą różnorodnością. Maksymalizm pozwala projektantom na pełne wykorzystanie fantazji, porzucanie konwencji, ignorowanie przyjętych granic i wreszcie pozwalanie sobie na twórcze ekscesy.

Maksymalizm w projektowaniu opakowań

3. Wyraziste litery

Miłość do pewnych czcionek pozostaje od lat niezmienna, a niektóre z nich z kolei bywają odświeżane z uwagi na różne wydarzenia. Dwa lata pandemii, izolacja, brak okazywania emocji – to doprowadziło do spopularyzowania wyrazistych czcionek. Co prawda nie są do końca doskonałe, jednak pobudzają emocje i to jest ich głównym zadaniem! Może to być kilka liter, mały tekst, pojedyncze słowo, a nawet pojedyncza litera, która przekazuje wiadomość. Ekspresja to doskonały sposób na podkreślenie czegoś konkretnego i najdoskonalszy sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców.

Wyraziste litery

4. Anty-projekty i grunge

W dzisiejszych czasach projektowanie wykorzystuje metodologię zbliżoną do projektowania stron internetowych. Ścisłe wytyczne i z góry określone zasady, skoncentrowane na użyteczności produktu, doprowadziły do stworzenia uniwersalnych interfejsów oddziaływujących na odbiorcę. Z jednej strony nie ma w tym nic złego, ponieważ są one łatwe do zrozumienia przez przeciętnego użytkownika. Jednak w branżach kreatywnych, monotonia wcześniej czy później musi doprowadzić do rewolucji. Dziś coraz częściej widzimy przykłady anty-designu, gdzie zasady kompozycji i warstw są odwrócone, a tekstury i czcionki nie pasują do siebie. Podobnie jak we wspomnianych wcześniej wyrazistych czcionkach, tak i w tym przypadku możemy dostrzec w tej niedoskonałości jakieś piękno.

Anty-projekty i grunge

5. Eskapizm i realizm magiczny

Podobnie jak inni ludzie, projektanci są zmęczeni izolacją. W swoich projektach szukają kreatywnego objawienia i możliwości pokazania czegoś nowego. Fantastyczne wątki, niezwykłe bajki i oddanie się gwoli wyobraźni – powstające projekty odzwierciedlają nowoczesny eskapizm, do którego aspirują twórcze osobowości. Trend ten, charakteryzuje się nieoczekiwanymi kolorami i postaciami, intrygującymi obrazami i gęstymi wzorami, w których widz może się roztopić i oddać fantazji.

Eskapizm i realizm magiczny

6. Risografia i styl wydruku

Niektóre trendy nawiązują do popularnych technik artystycznych. Część z nich, cieszyło się popularnością pięć lat temu, a niektóre wręcz kilka dekad wstecz . Wciąż jednak w pełni przemawiają do odbiorców i designerów. Teraz projektanci powracają do risografii i do stylu ilustracji magazynowej. Risograf został stworzony do kopiowania biurowego, ale stał się popularnym narzędziem wśród artystów i projektantów. Pokochali oni go za niepowtarzalne jasne kolory, za drobne artefakty i defekty w nakładaniu tuszu, za powielanie kolorów, a także wyraziste i ciekawe faktury.

Risografia i styl wydruku

7. Art deco

Dzięki żywym kolorom, estetyce grunge i anti-design, psychodelicznym ilustracjom i wzorom, ten trend wyróżnia się na tle innych. Czyste i mocne linie, klarowna organizacja przestrzeni, zrozumiały rytm i wysublimowana lekkość – to wszystko charakteryzuje nowoczesne podejście do klasycznego Art Deco. Ten styl artystyczny pojawił się na początku XX wieku, a jego filozofia jest nadal aktualna: modernizm, siła, godność, stabilność. To świetny styl, który działa z symetrią, geometrią i prostymi kształtami. Art Deco odważnie przekształca nietradycyjne obrazy, nadając im odpowiednią formę i dokonując ich metamorfozy, otrzymując zrozumiałe geometryczne kształty, a także odważne i przyjemne kontury.

Art deco

8. Uniwersalne trendy

Oczywiście niektóre trendy pozostaną aktualne w 2022 r., dokładnie tak samo, jak były popularne w ciągu ostatnich lat i dziesięcioleci. W projektowaniu graficznym i webowym możemy spodziewać się subtelnego i funkcjonalnego minimalizmu. Warto zwrócić uwagę na ilustracje 3D, które nadal będą popularne w projektowaniu sieci społecznościowych i innych materiałach komunikacyjnych. Nie zapominajmy o ekologicznym i zrównoważonym designie, któremu pod względem wizualnym towarzyszyć będą obrazy roślin, stonowane pastelowe kolory i ogólna estetyka ekologii.

Wszystkie te trendy są nam dobrze znane i nadal pozostają odpowiednimi rozwiązaniami dla wszystkich zadań projektowych agencji brandingowej PG. Jednakże warto również spróbować czegoś nowego, aby mieć pewność, że nie ma nic lepszego niż różnorodność graficzna, która zdobi świat wokół nas i nie pozwala nam się nudzić.

Inne publikacje

Przeczytaj nasze inne publikacje:

Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.

Zacznijmy pracę!

Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.

KONTAKT