fbpx

Pozycjonowanie marki

Co to jest pozycjonowanie marki?

Pozycjonowanie marki można zdefiniować jako strategię, której celem jest stworzenie wyjątkowego wrażenia w świadomości klientów i na rynku. Pozycjonowanie marki musi być pożądane, konkretne, jasne i odróżniające się od pozostałych konkurentów. Jest to coś więcej niż nazwa, slogan lub fantazyjne logo. Strategia pozycjonowania marki jest używana do odróżnienia Twojej firmy od reszty. Skuteczne pozycjonowanie marki ma miejsce, gdy marka jest postrzegana jako korzystna, wartościowa i wiarygodna dla konsumenta. Suma tych trzech pozycji staje się unikalna dla Twojej firmy, w wyniku czego Twoi klienci bez problemu ją zapamiętują.

 

Dlaczego pozycjonowanie marki jest tak ważne?

Wykorzystanie strategii pozycjonowania marki jako dbania o utrzymanie wyjątkowej pozycji na rynku może wydawać się oczywiste, ale to nie jest jedyne znaczenie ważności tego procesu. Pozycjonowanie marki jest bardzo ważne, ponieważ:

  • tworzy zróżnicowanie rynku – pomaga wyróżnić się z tłumu, pokazując, że Twoja firma, produkty lub usługi oferują unikalną propozycję, zaspokajają niezaspokojoną potrzebę lub dostarczają czegoś pożądanego przez klientów,
  • wyraźna pozycja marki umożliwia sprawną i efektywną komunikację oraz dotarcie do grupy docelowej,
  • ułatwia ludziom kupowanie Twoich produktów/korzystanie z Twoich usług. Świadomie i podświadomie pozycjonowanie marki wywołuje emocjonalną reakcję odbiorców docelowych (szybko wiedzą komu zaufać),
  • napędza dalszy rozwój usług i ustalanie cen – na tle konkurencji pomoże Ci zdecydować, jakie nowe usługi oferować i jak je wycenić,
  • daje wgląd w podejmowanie bardziej efektywnych decyzji w całym procesie tworzenia strategii marki,
  • pomaga dobrać przekonujące narzędzia sprzedażowe, których Twoja firma potrzebuje do zwiększenia sprzedaży.

 

Metody pozycjonowania marki

Aby stworzyć strategię pozycjonowania, najpierw identyfikujemy wyjątkowość danej marki i określamy, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Po dokładnym przeglądzie i analizie podstawowych danych wybieramy najważniejsze metody pozycjonowania marki, które mogą ożywić usługi lub sprzedaż danej firmy. Są to m.in.:

  • pozycjonowanie wysokiej jakości – konsumenci chcą wiedzieć, że Twoje produkty i usługi są niezawodne, trwałe i warte swojej ceny,
  • pozycjonowanie według wartości lub ceny – produkt o wysokiej cenie wywołuje psychologiczny efekt wartości i luksusu, podczas gdy produkty o niskiej cenie mogą być traktowane jako te „dla każdego”, z przystępnej półki cenowej,
  • pozycjonowanie korzyści – jednym z najczęstszych sposobów promowania marki jest podkreślenie najlepszych cech Twoich produktów. „Nasz produkt może ułatwić Ci życie – oto jak…”,
  • pozycjonowanie problemów i rozwiązań – marka firmy, która ceni aktualne potrzeby klienta, przetrwa próbę czasu,
  • pozycjonowanie na bazie konkurencji – ta strategia polega na pozycjonowaniu Twojej marki na tle konkurencji. „Kto ma najlepszy…?” itd.
  • pozycjonowanie oparte na celebrytach – popularne gwiazdy i reklama idą w parze. Od napojów bezalkoholowych po luksusowe samochody – konsumenci uwielbiają znajome twarze,
  • pozycjonowanie pochodzenia produktu – szwajcarski zegarek, niemiecka technologia, polskie składniki itd. – podkreślanie pochodzenia też ma znaczenie i wpływa na wartość produktu.

 

Pozycjonowanie marki – zaufaj profesjonalistom

W PG Branding pracujemy nie tylko nad tworzeniem marki i opracowywaniem jej designu, ale także szukamy najlepszych rozwiązań jej pozycjonowania. Zespół naszych profesjonalistów bazuje na badaniach marketingowych rynku oraz zawsze szuka niszy, która pozwoli na dotarcie z wybranym produktem lub usługą do jak największej grupy docelowej. Jeśli potrzebujesz pomocy we wzmocnieniu potencjału firmy, skontaktuj się z nami już dziś, a my opracujemy najlepszą strategię pozycjonowania Twojej marki.

 

 

Inne uslugi

Zobacz nasze inne usługi:

icon

Badania marketingowe

Badanie marketingowe to kluczowy element niemal każdego projektu. Sprawdzamy, co naprawdę myślą konsumenci i co kieruje ich decyzjami zakupowymi. Analizujemy wyniki i przekładamy to na realna działania, które dają rzeczywiste efekty.

Dowiedz się więcej
icon

Tworzenie marki

Zajmujemy się budowaniem marek od podstaw, jak i przekształcamy brandy już istniejące. Za cel stawiamy sobie tworzenie bestsellerów na rynku

Dowiedz się więcej
icon

Design marki

Kompleksowo budujemy pełen wizerunek marki. Dbamy szczególne o to, by wyróżnić się spośród produktów i usług konkurencji. Stawiamy na realne przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Dowiedz się więcej
icon

Komunikacja marki

Spójność strategii i kreacji w komunikacji marki jest niezwykle ważna. To powód, dlaczego najpierw opracowujemy silną bazę strategiczną, by potem uzupełnić ją nieszablonową kreacją. Na koniec pracujemy nad niestandardowymi pomysłami egzekucji na promocję.

Dowiedz się więcej
icon

Strategia marki

Pierwszym krokiem dobrej strategii jest ustalenie celów biznesowych marki. Po ustaleniu tych punktów przygotowujemy, krok po kroku, szczegółowy plan realizacji tych zadań.

Dowiedz się więcej
icon

Doradztwo brandingowe

Wiemy, jak najlepiej stworzyć produkt i wprowadzić go na rynek. Badamy, w jaki sposób zwiększyć lojalność wobec marki. Analizujemy obecną sytuację marki na rynku i doradzamy, jak przekonać do niej konsumentów.

Dowiedz się więcej

Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.

Zacznijmy pracę!

Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.

KONTAKT