Dark Side to nowy produkt z linii Alivarskich kwasów chlebowych. Do tej pory kwas chlebowy jako napój kojarzył się z minionymi czasami.
Według młodych osób to produkt staromodny i nudny. Postanowiliśmy to zmienić.
Chleb, pszenica, wieś, tradycja – to główne elementy wizualne na niemal wszystkich opakowaniach kwasów chlebowych. O ile grupa docelowa w wieku 25-50 lat docenia ten wachlarz wartości, to nie trafiają one zupełnie do osób w przedziale wiekowym 16-25 lat. Tu dominują nowoczesne wzory, designerskie puszki, które królują na puszkach Pepsi i Coca-Cola. Postawiliśmy sobie ambitny cel. Chcieliśmy stworzyć taki design produktu kwasu chlebowego, by młodzież zaczęła go kupować.
Z jednej strony trzymaliśmy się naturalnych i lekkich wzorów Alivarskich kwasów chlebowych. Pozostawiliśmy spójni z wytycznymi marki. Z drugiej strony pozwoliliśmy sobie pójść krok dalej – wybraliśmy świeżość i odejście od szablonowych tradycyjnych wiejskich schematów.
Ciemny kwas chlebowy to pierwszy taki napój z linii Alivarskich. Postanowiliśmy to wyróżnić. Przecież to nie kolejny kwas chlebowy, ale przeciwieństwo tego, co konsumenci znali do tej pory. Tak wpadliśmy na pomysł Dark Side – ciemnej mocy, która zbierała swoich miłośników. Ciemna moc w tym przypadku jest jednak daleka od zła i agresji. To niejako druga strona lustra, portal do nieznanego świata, przejście w inny kosmiczny świat.
Buntownicze pozycjonowanie jest podkreślone i w nazwie, i w designie. Czarna etykieta, transparentne opakowanie, odważny design to cechy charakterystyczne dla młodzieżowych napojów. Logotyp nowej marki stworzyliśmy w stylistyce grunge’u. Głównym elementem niosącym emocje jest promień refrakcyjny. To symbol zmiany kąta widzenia, nowego spojrzenia na te same rzeczy, wydobywania z ciemności tego, co najlepsze.
Kolejnym krokiem projektowania było zilustrowanie sytuacji spożycia kwasu chlebowego. Jest tu miejsce na biwak, spotkanie ze znajomymi w domu lub na koncercie. Dodatkowo, na każdej butelce i puszce, zdradziliśmy tajniki robienia napoju. Elementem nowości były również przepisy na użycie Dark Side w koktajlach.
Projektowanie marek skierowanych do młodszych grup docelowych wymaga zawsze większego dystansu i przesunięcia granic poczucia humoru. Uwielbiamy takie projekty. Dużo frajdy sprawiało nam tworzenie inteligentnych żartów i niecodziennych sformułowań w celu promocji Dark Side. Pośród burzy mózgów, dowcipów i przekomarzań się, powstali dwaj ważni dla marki bohaterowie – Darksider i Joanne of Darkside.
„The power od the Dark Side” to finalne hasło marki. Dynamizm identyfikacji został rozbudowany na wiele formatów reklamowych. Udało nam się osiągnąć efekt nowości, młodego ducha, nowoczesności. Z sukcesem odróżniamy się od tradycyjnych produktów konkurencyjnych.
Inne prace
Zobacz nasze inne realizacje:
Jeżeli chcesz nawiązać z nami współpracę, skontaktuj się z nami. Do każdego briefu podchodzimy indywidualnie. Zawsze staramy się odpowiadać jak najszybciej na każde pytanie.
Zacznijmy pracę!
Jesteśmy otwarci na nowe wyzwania i kolejne briefy. Do każdego z nich podchodzimy z odpowiednią uwagą. Skontaktuj się z nami w celu omówienia szczegółów współpracy.
KONTAKT